dijous, 13 de maig del 2010

DIFICULTATS D'APRENENTATGE

PRESENTO UN BREU RESUM DE QUÈ SÓN LES DIFICULTATS D'APRENENTATGE (DA), ja que aquest és el nom de l'assignatura i en base a aquesta definició s'han anat fent les entrades al blog, però no les havia definit directament com a tal, mai.

De DA en tenim de dos tipus; poden ser permanents o transitòries i una actuació a temps millora considerablement el seu desenvolupament, permeten dur a terme una vida més sana i tranquil·la a l’afectat i als que l’envolten.
La intervenció primerenca/precoç és molt important amb aquest col·lectiu en concret, per això és necessari detectar-ne les necessitats el més aviat possible, per poder anar reforçant des de ben petits.

Les dificultats d’aprenentatge són un terme genèric que es refereix a un grup heterogeni de trastorns deguts a disfuncions en el sistema nerviós central sigui de forma identificable o inferida.

Aquests trastorns poden manifestar-se per retards en el desenvolupament primerenc i/o dificultats en les següents àrees: atenció, memòria, raonament, coordinació, comunicació, lectura, escriptura, càlcul, competències socials i maduració emocional.

Les D.A. són intrínseques a la persona i poden afectar l’aprenentatge i la conducta en algunes persones, incloent als d’intel·ligència potencialment normal, normal o superior.
Les DA no es deuen primàriament a minusvalies visuals, auditives o motrius, al retard mental, trastorn emocional o desavantatge cultural, encara que poden patir comorbilitat amb qualsevol d’aquests.
Les DA poden sorgir de la variació genètica, factors bioquímics, successos en el període pre i post natal o altres successos subseqüents que comporten deficiències neurològiques

Apa adéu!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada